Польський досвід активізації сільських громад. Частина 6. Любаш
Середа 10.08.2011 року.
Даний день здивував нас всіх прохолодною, майже осінньою погодою в місті Любаш. Спочатку ми відвідали Асоціацію приватних шкіл «Освіта Любаша», де нам було презентовано систему освіти в Любащі і особливості та переваги приватних шкіл. Вразив коментар щодо відповідальності вчителів за прогули учнів, якщо в кінці місяця учень пропустив 50% занять, то надсилається рекомендований лист до батьків зявитись у школі, якщо реакція батьків відсутня, то надсилається лист до влади гміни щодо притягнення батьків до фінансового покарання.
Але відповідальність вчителів при цьому теж не зменшується і на них покладена контрольна функція. Також цікавою інформація була про системи винагород для найкращих учнів. Так, при школах існують стипендіальні фонди, які 1 раз на рік призначають трьом найкращим учням стипендії. При виборі найкращих враховуються не лише позитивні оцінки, але і громадську активність щодо розвитку школи.
Також були презентовані найкращі практики громадської роботи: «Маєш голос – маєш вибір». Суть якої полягала в зборі інформації про місцеві проблеми. Основними цілями даної роботи були ідентифікувати потреби мешканців, інтеграція і заохочення мешканців до громадської роботи, винайти шляхи вирішення проблем та розробити стратегію розвитку гміни на базі проведеної діагностики. Також була презентована методика діагностики місцевих проблем в м.Любаш (фото), вона була подібна до тієї, що нам презентовано в Брюховичах пані Мартою Олійник.
Гарною рекомендацією польських громадських активістів – не концентруватись на проблемах, а шукати ініціативи (чого не вистачає у нас).
В резельтаті проведеної діагностики Любаша було зясовано, що в місті є група молоді що захоплюється їздою на роликових дошках (близько 25 осіб) і вони не мають місця для своїх тренувань.Тому ініціативна група запропонувала побудувати «Скейтпарк» (фото) залучивши до цього процесу мешканців, виконком гміни і кошти Євросоюзу.
Завдяки проведеній діагностиці, ініціативам мешканців та фінансовій гмінній підтримці були реалізовані наступні проекти : побудовано сцену та амфітеатр, облаштовано дитячий майданчик, облаштування пляжу, створено наметове містечко для вівдпочинку, розроблений веломаршрут природними ландшафтами місцевості і т.д.
Це місто запамяталось мені також своєю святинею — чудотворною іконою Божої Матері.
Наступним етапом нашої подорожі була зустріч з вітом Любаша, який мав 20-річний стаж роботи в бізнесі і запамятався нам своїм почуттям гумору. Він одразу наголосив про важливість зрозуміти, що громадські організації і владні структури є ПАРТНЕРАМИ. Оскільки гміна має відпочинково-сільгоспспрямування (сокральний туризм, зелений туризм), тому основною цілю гміни є створення якісної відпочинкової інфраструктури.
Середа також нам запамяталась зустрічею з секретарем повіту в м.Чернеково, який розповів нам про особливості і політику повіту, а також презентував свою Місцеву групу дій повіту. В рамках цієї програми реалізовуються розвиток мікропідприємств на конкурсній основі, організовуються агроярмарки,екологічні акції «Дерево за скло», акція «Пішки, Конем, Каяком, Велосипедом», що розкриває туристичний потенціал повіту та інші цікаві акції.
І на завершення – дуже зацікавив їх розпорядок дня (графік роботи), який триває з 7.30 до 17.30...а далі порівняєте самі.
Подібні публікації:
- Польський досвід активізації сільських громад. Частина 5. Гміни Плужніца і Гондеч
- Польський досвід активізації сільських громад. Частина 3
- Польський досвід активізації сільських громад частина 2
- Польській досвід активізації сільських громад. Частина 4
- Активізація сільських громад. Досвід Польщі очима учасників
Kinobred
29 Сен, 2011
Хороший сайт, дякую за статтю