Керівник: Мудрішаємо разом. Керуймо ефективно!

Хто знає свій бюджет розвитку, той знає куди його подіти

Бюджет розвитку. Почнемо одразу із відео наших рівненських колег. Телевізійники дуже вдало провели опитування міських і посадовців і депутатів та з’ясували їх рівень володіння темою, що ж таке БЮДЖЕТ розвитку міста!:)
Це обласний центр. Ви тільки вдивіться і вслухайтесь (Я не розумію все ж є у відкритих джерелах, чому ви наполягаєте на моєму коментарі? Або 160 мільйонів або 260 мільйонів чи 16)

А якби таке опитування провести в районному центрі, то не здивувались би і втікаючим посадовцям від камери чи запитанням «А що то таке? Чи Навіщо воно мені треба :)»
Але ж треба!

Ну чомусь водієм не беруть людину, яка не має водійських прав, а членом бюджетної комісії, чи не дай Бог, головою, можна стати без знань про бюджет. Те ж саме стосується і землі і комунального майна. Всім нам бракує знань і сили волі їми оволодівати.

Але все ж таки давня приказка, навіть дві, свою справу роблять:
«Хто хоче той шукає спосіб, хто ні – відмовку»
«Вода камінь точить»
Будемо вважати, що наші аналітичні, роз’яснювальні матеріали, якраз і допоможуть тим хто хоче і тим, хто не проти щоб точили :)
Базова Презентація, яка дає реально установчі знання про бюджет місцевий міста чи ОТГ.

Місцеві бюджети та місцеві податки, що потрібно знати депутатам місцевої ради? Ніна Наталенко, смт. Сатанів, 17-18 березня 2016 р. from CSIUKRAINE

Здолбунівський бюджет, уточнений, станом на 28 квітня 2017 року, коли вносились останні зміни до нього, становить:
ДОХОДИ загального фонду – 37 млн 256 тис 451 грн
ВИТРАТИ загального фонду – 28 млн 965 тис 651 грн
ПРОФІЦИТ – 8 млн 290 тис 800 грн
ВИДАТКИ бюджету розвитку спеціального фонду – 9 млн 118 тис 400 грн

Коментує член профільної бюджетної комісії Здолбунівської міської ради, експерт Всеукраїнського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» Микола Орлов:

Щодо Здолбунова. У міської влади є прогрес щодо реакції на виклики сьогодення, щоправда поки що під пильним оком громадських активістів, експертів і нових активних депутатів в раді. На фоні того, що в інших громадах влада САМА шукає які б новації впровадити, як стати ближчою до громади, то Здолбунів ще цим похвалитись не може. Бал в сесійній залі править містечкова політика, а не аргументована дискусія. Хочеться більшої активності і компетенцій від депутатського корпусу.

З цією метою я подав на найближчу сесію проекти рішень які дозволять мати ресурс для виконання депутатських повноважень не огульно і безіменно, а більш персоніфіковано, а також проект щодо виокремлення бюджетних рішень, аналітики щодо цього і візуального супроводу в окремий розділ на офіційному сайті влади Здолбунова. Приємно, що саму ідею цих рішень вже підтримали колеги з різних фракцій. Про хитрощі із бюджетом розвитку можна довго розповідати. І чому в нас профіцитний загальний фонд і чому в цільові програми одразу не записуються повні вартості робіт, як обираються пріоритети для фінансування.

Із розмов із посадовцями ради прихожу до висновку що ширина і глибина саме бюджетного процесу їми дещо спрощується, буквально зводиться до оприлюднення рішення про бюджет. Але люди готові чути і інші думки. Не можу не відмітити кваліфікацію головного бухгалтера і заодно людини, яка безпосередньо займається бюджетом міста, а також заступника міського голови, який ще не навчився в цій раді ховати голову в пісок. Вірю у потенціал Здолбунова, який розкриється з часом)

Щодо місцевих бюджетів в країні. Нові децентралізаційні процеси роблять все більш запитуваними кваліфіковані поради, консультації в цій царині в т.ч в новостворених ОТГ. Тематика доволі вузька і не попсова:) але дуже важлива і громадоутворююча. Там де це розуміють, готові залучати експертів, самі вчитися, щоб швидше інших стати на нормальні бюджетні рейки, залучати кошти ДФРР, міжнародної технічної допомоги. Пригоди Бабинської ОТГ, конфузи Рівнеради говорять про те, що не потрібно ховатися від браку знань за пихатістю депутатського значка чи крісла в президії, а йти і питати, читати, дивитись і випробовувати на практиці те що дізналися. Нещодавно вийшла книга Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» де можна побачити більше десятка корисних кейсів із місцевими бюджетами, приємно, що досвід Здолбунова в т.ч із візуалізації бюджету – 2016 активно поширюється Україною. Не буду зараз порівнювати із відомими мені особисто західними практиками в бюджетній галузі щоб не відбити охоту хоча б зрушитися з місця тим громадам і радам, які це вже надумали робити! – зазначив Микола Орлов.

Що нам говорить в приводу бюджету розвитку наше законодавство:
ДОХОДИ і ВИТРАТИ БЮДЖЕТУ РОЗВИТКУ
Згідно Бюджетного кодексу України

1. Надходження бюджету розвитку місцевих бюджетів включають:
1) виключено;
11) виключено;
2) виключено;
3) дивіденди (дохід), нараховані на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутних капіталах яких є майно Автономної Республіки Крим, комунальна власність;
4) плата за надання місцевих гарантій (відповідно до статті 17 цього Кодексу);
41) кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, отримані відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
42) 10 відсотків коштів від використання (реалізації) частини виробленої продукції, що залишається у власності держави відповідно до угод про розподіл продукції, та/або коштів у вигляді грошового еквівалента такої державної частини продукції (крім коштів від державної частини продукції, виробленої на ділянці надр у межах континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони України), що розподіляються між місцевими бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, на території яких знаходиться відповідна ділянка надр, у такому співвідношенні: 5 відсотків — до бюджету Автономної Республіки Крим або обласного бюджету; 3,5 відсотка — до районного бюджету; 1,5 відсотка — до сільського, селищного або міського бюджету. Якщо ділянка надр розташована на території декількох адміністративно-територіальних одиниць, кошти між відповідними місцевими бюджетами розподіляються в межах встановленого співвідношення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
5) кошти від відчуження майна, що належить Автономній Республіці Крим, та майна, що перебуває в комунальній власності, включаючи кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них;
6) 90 відсотків коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності до розмежування земель державної і комунальної власності (крім земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об’єкти, що підлягають приватизації), при цьому від продажу земельних ділянок, які знаходяться на території Автономної Республіки Крим: 35 відсотків — до бюджету Автономної Республіки Крим, 55 відсотків — до сільських, селищних, міських бюджетів Автономної Республіки Крим;
7) капітальні трансферти (субвенції) з інших бюджетів;
8) кошти від повернення кредитів, наданих з відповідного бюджету, та відсотки, сплачені за користування ними (крім надходжень, визначених пунктами 10 і 11 частини першої статті 691 цього Кодексу);
9) місцеві запозичення, здійснені у порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України;
10) кошти, які передаються з іншої частини місцевого бюджету за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради (щодо коштів резервного фонду місцевого бюджету в частині витрат бюджету розвитку — за рішенням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, виконавчого органу відповідної місцевої ради).

2. До витрат бюджету розвитку місцевих бюджетів належать:
1) погашення місцевого боргу;
2) капітальні видатки, включаючи капітальні трансферти іншим бюджетам (крім капітальних видатків, що здійснюються за рахунок визначених пунктами 2–13 частини першої статті 691 цього Кодексу надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів);
3) внески органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування до статутного капіталу суб’єкта господарювання;
4) проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, що підлягає продажу відповідно до статті 128 Земельного кодексу України, за рахунок авансу, внесеного покупцем земельної ділянки;
5) підготовка земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них державної (до розмежування земель державної та комунальної власності) чи комунальної власності для продажу на земельних торгах та проведення таких торгів;
6) платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань Автономної Республіки Крим чи територіальної громади міста.
7) розроблення містобудівної документації на місцевому та регіональному рівнях.
3. Капітальні видатки бюджету розвитку спрямовуються на: соціально-економічний розвиток регіонів; виконання інвестиційних проектів; будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів соціально-культурної сфери і житлово-комунального господарства; будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів; будівництво і придбання житла окремим категоріям громадян відповідно до законодавства; збереження та розвиток історико-культурних місць України та заповідників; будівництво та розвиток мережі метрополітенів; придбання вагонів для комунального електротранспорту; розвиток дорожнього господарства; придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги; комп’ютеризацію та інформатизацію загальноосвітніх навчальних закладів; природоохоронні заходи; інші заходи, пов’язані з розширеним відтворенням.
4. Бюджет розвитку місцевих бюджетів є складовою частиною спеціального фонду місцевих бюджетів.
5. Кошти бюджету розвитку щодо здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію об’єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури розподіляються за об’єктами за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради при затвердженні місцевих бюджетів та при внесенні змін до них. За об’єктами, строк впровадження яких довший, ніж бюджетний період, визначаються індикативні прогнозні показники бюджету розвитку у складі прогнозу місцевого бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди та враховуються при затвердженні місцевих бюджетів протягом усього строку впровадження таких об’єктів.

Чому важливо мати знання про бюджетний процес ? Тому що тоді на нього можна впливати і реально робити в місті те, чого хочуть мешканці!

Хочете приклади-ось вони:
ПРОПОЗИЦІЇ від громади враховані владою 2016 рік
А це вже найсвіжіші приклади 2017 рік: (лист міської ради, червоні галочки то вже наші відмітки після моніторингу виконаного, там вже є що додавати у виконане)

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (ще не оцінили)
Loading...