Керівник: Мудрішаємо разом. Керуймо ефективно!

Особливості інфраструктурного життя міста очима українців, частина 1

Особливості інфраструктурного життя міста очима українців

Автори:
Микола Орлов: засновник НГО «Аналітичний центр розвитку міста «ЗЕОН», експерт з муніципального розвитку та регіональної економіки, сертифікований учасник програм «АХАЛАР: я і громада», Україна, Польща; «Local Government Advocacy: Promoting Decentralization and Economic Growth», США; «How to be a better policy advisor», NISPAcee; «The future role of cities in a globalizing world: Challenges for new public strategies and innovative urban governance» Угорщина, сертифікований тренер з питань місцевого бюджету
Микола Мокрик, керівник НГО «Аналітичний центр розвитку міста «ЗЕОН», заступник директора ЦПШБ Здолбунівського району
Андрій Орлов, засновник громадського руху «Волонтерський рух Здолбунівщини» та учасник «Громадського патруля», студент ЛНУ ім.Франка

Зміст:
Вступ
1.Дороги, тротуари
2.Зелені зони, відкриті простори
3.Будинки, прибудинкова територія
4.Орієнтація в місті (знаки, таблички, надписи)
5.Громадський транспорт, зупинки

Вступ.
Даний блог написаний протягом 19-26 жовтня 2018 року під час перебування в Німеччині в рамках проекту Meet up “Media&every day life”спираючись на зібрані дані в українських містах Здолбунів (населення бл.25 тис.), частково Чернівці (бл.260 тис.), частково німецькому Берліні (бл.3,5 млн.)та Лейпцігу (бл.560 тис.), т.то малих, середній і великих містах.
Блог носить характер опису візуального сприйняття та порівняння побачених особливостей інфраструктури, архітектури, сталого укладу життя в описаних містах.

Автори виходять із того, що стиль блогу відповідає попереднім схожим роботам аналітиків ЗЕОНу в яких порівнюються подібні елементи в різних країнах світу та наведені як кращі приклади в т.ч на сайті Асоціації міст України, Великі дерева у малому місті: облаштування міського простору , Досвіді міст США та Швейцарії для України

1.Дороги, тротуари
Як можна охарактеризувати дороги, тротуари, дорожню розмітку в містах Здолбунів, Чернівці, Берлін, Лейпціг, де побували учасники проекту?
Здолбунів. Ресурсів і програм вистачає лише на поточні ремонти та будівництво невеличких відрізків вулиць. Якість покладеного асфальту сильно залежить від часу виконання робіт, професійних якостей робітників, зачасту тимчасових бригад, наявності зливової водовідвідної каналізації, дощоприймальників, обмежувальних бордюр.
Тротуари. Мали би виконувати широкий спектр зрозумілих функцій, які би не заважали, а навпаки сприяли зручностям пішоходів. Широких тротуарів у місті небагато. Зазвичай вони вузькі, за відсутності високих бордюр чи обмежувальних огороджень, тротуари часто використовуються для паркування авто, розміщення торгових точок або сходів до них.
Дорожня інфраструктура і розмітка. Просто жахлива. Незрозуміла, неякісна, а елементи конструкцій, які чи провалені на 15-20 см від рівня дороги чи виглядають над нею, створюють не лише незручності, а й загрожують здоров’ю мешканців.
Чернівці. Шарму місту додають дороги і тротуари вимощені із бутового каменя, бруківки, однак псує враження їх стан.
Берлін, Лейпціг. Дорожня інфраструктура у чудовому стані. Дороги широкі, на них розміщена зрозуміла інтуїтивно розмітка. Несподіванкою є початок можливих паркувань, який може бути одразу на перехресті. Всі автомобілі дисципліновано припарковані лише там де є відповідна розмітка або облаштовані місця. Паркувальні місця дуже влучно розміщені і посередині між дорожніми смугами і у заміській зоні. Вони убезпечують припарковані авто від ДТП.
Тротуари. Широкі, дуже зручно вимощені різними видами каменю, плит. Кожен блок, смуга на тротуарі щось означає. Як нам видалося під час спостережень, саме ці роздільні смуги дають знати де можна йти –це найширша частина і всі інші, однак найширша основна, водозливна частинка, смуга для столиків кафе і паркування велосипедів, якими дуже активно користуються німецькі мешканці.

Рис.1 Поділена на зони пішохідна доріжка м.Лейпціг, Німеччина, 2018

Рис.2 – між асфальтом та бордюром додатковий камінь, який можна покласти зручніше ніж вирівняти асфальт і тоді дорожне полотно рівне та плавно переходить в обмеження, м.Лейпціг, Німеччина, 2018.

Рис.3 – вулиця з обох сторін не обмежена ні каменем ні бордюром. Фактично вулиця автомобільна, хоча по ширині – пішохідна. Відсутність закінченості по обочині на новозбудованій вулиці суттєво віднімає естетики і практичності, Здолбунів, Україна, 2018.

Рис.4 – знову камінь ущільнений між асфальтом і бордюромРис.5 – асфальт не обмежений бордюром, однак дане дорожнє покриття знаходиться за міською межею і по цій доріжці більше їздять велосипедисти і ходять пішоходи, м.Лейпціг, Німеччина, 2018.

Рис.6,7 Різнопланові, з різними узорами, обов’язковими отворами для води кришки водних колодязів на ідеальному однаковому рівні із поверхнею, м.Лейпціг, Німеччина, 2018

Рис.8 Ми все таки знайшли кришки люків над рівнем землі:) проте лише в садовій зоні, де садять квіти і ніхто окрім прибиральника сміття не ходить, ліворуч, м.Лейпціг, Німеччина, 2018 Рис.9 Нажаль, розповсюджена ситуація в малих містах України – травмонебезпечні, некондиційні кришки люків, які є предметом уваги крадіїв та не любові водіїв, Здолбунів, Україна, 2017

Рис.10,11 Відремонтований!! Тротуар і його стан після першого дощу, Здолбунів, 2017

Рис.12 Чудовий приклад захисту зелених насаджень, можливостей для кореневої системи, підливу, пішоходів і навіть паркування велосипедів, м.Лейпціг, Німеччина, 2018Рис.13 Стандартна ситуація із висадкою та доглядом за зеленими насадженнями у провінційному містечку м.Здолбунів, Україна, 2016

Рис.14 Дорожня латка ремонту полотна.  Рис.15 З’їзд з головної на другорядну вулиці із асфальтного покриття на камінь. В обох випадках відсутні перепади висот між рівнями, що дуже зручно і естетично автомобілістам, м.Лейпціг, Німеччина, 2018

Рис.16,17 Традиційно багато робіт із асфальтування, навіть там, де мала би бути бруківка, виконуються в ручну, бордюри із мало кому зрозумілих причин – біляться, примикання асфальту до бордюр робиться або вручну асфальтом, або бетонним розчином, Здолбунів, 2017

Продовження у наступних частинах.

Примітка. У кожного міста свої розміри, свої можливості, свої підходи. Але попри різний клімат, часові пояси, у кожної людини є голова. І наслідки її діяльності як то стратегічне планування, виконання напланованого, дотримання технологій, державницький підхід, бережливе ставлення, врахування думки громадян тощо видно саме у тому по яких вулицях ми ходимо, в яких будинках живемо, як приймаємо гостей…

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 голос (а, ів), середній бал: 5,00 із 5)
Loading...