Газета виборча. Від суспільних акцій до суспільної користі!
Інтерв’ю. Знакова газета для Польщі – “Газета виборча” радо зустріла учасників програми Прозора Україна. Нас цікавило багато запитань і на більшість з них наша група отримала відповіді від головного редактора пана Єжи.
Що собою являє газета сьогодні і які її пріорітети?
Сьогодні це велика загальнонаціональна газета, яка щоденно виходить більше ніж 350 тисячним накладом. Є відділення у всіх великих містах Польщі. В Щецині виходить як загальнопольська газета так і її щецинський варіант для західнопоморського воєводства. А також різнопланові додатки. Політика газети ліберальна. Т.то всі гучні і актуальні питання абсолютно різного характеру без табу можливі до друку в газеті. Це і хабарництво у владі, і вчинки у консервативному католицизмі і щоденне життя громадян.
Які суспільно важливі акції проводить Газета виборча?
Різні. Наприклад за останні 17 років ми проводили акції “Родити по людські”, “Бігучий Щецин”, “Прозора Польща”, “Щаслива дитина”. Суть цих та інших акцій була в тому щоб привернути увагу до важливих для суспільства проблем, таких як безпечні роди і обслуговування у лікарнях, спонукання до занять спортом, аматорським на рівні звичайних пробіжок для себе, сприяння прозорому врядуванню. Разом із Фундацією розвитку місцевої демократії у 2004-2006 роках реалізовували акцію Прозора Польща. Зголосилось дуже багато місцевих органів влади. Не всі вони дійшли до сертифікатів що свідчили про виконання але однозначно суспільство змінилось. І не лише через вимоги законодавства про доступ до публічної інформації, а й через бажання самої влади регламентованіше і прозоріше працювати. Хоча і досьогодні ми фіксуємо і публікуємо матеріали і навіть з тих гмін, які отримали сертифікати про недоброчесні справи, зокрема хабарництво і зловживання. Т.то нічого на місці не стоїть і кожна акція потребує регулярної уваги. Тому дуже добре що і Україна зацікавилась цим досвідом і хоче перейняти усе найкраще.
Як ви оцінюєте свій рівень співпраці з НГО і результативність їх висвітлення у вашій ЗМІ?
Щоб співпраця була ефективною потрібно ряд умов. Проблема має бути актуальною. Партнерів має бути багато. Це і неконкурентні ЗМІ, наприклад радіо, телебачення. НГО та сприяння або патронат з боку зацікавленого посадовця високого рівня або суспільного авторитету. Далі широка промоція акції. Усіма доступними заходами. А взагалі критеріями успішності ми вважаємо таке:
- Вірити у те, що робиш
- Успішне гасло
- Апелювання до сильних емоцій
- Вказати який конкретно результат ми хочемо досягти
- Співпраця із неконкурентими ЗМІ
- Пошук авторитетного експерта
- Не боятись ризикувати і провокувати
- Включити елемент змагання
- Використовувати повтори для доброго засвоєння
- Встановити зворотній звязок. Пиши про конкретну людину
Чи не вплинув загальний розвиток Інтернету на наклад газети?
Вплинув. За останній рік наклад зменшився на 7% проте ми знівелювали цей вплив іншими відділами які є у нашому бізнесі. Зокрема зовнішньою рекламою, радіо. Також ми створили інформаційний портал, який є третім за відвіданістю інформаційним порталом регіону. Доходи від реклами на ньому перекривають втрати від зменшення “паперового читача”.
На заключення ми обмінялись словами вдячності, прикладами роботи українських ЗМІ, а також висловили думку про те що загальноукраїнська акція “Живи по-людськи”, за сприяння експертів проекту Прозора Україна, буде мати успіх в т.ч завдяки рекомендаціям почутим у Газеті виборчій.
Група №1 Прозора Україна:
Микола Орлов
Юрій Гриценко
Василь Павук
Вікторія Сак
Неля Малько
Наталя Васьківська
22.08.2011 стаття відновлена