Керівник: Мудрішаємо разом. Керуймо ефективно!

Микулинецька впевненість

У власних силах не завжди грає громаді на руку. Візит до Микулинецької ОТГ був присвячений моніторингу використання антикорупційних інструментів прийнятих в громаді та питанням розробки бюджету для громадян і проведенню повторної оцінки бюджетної прозорості. Громада приймає участь  у проекті «Доброчесні громади», що реалізується громадським партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» в рамках програми DOBRE за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Експерт Аналітичного центру розвитку міста «ЗЕОН» та Партнерства Микола Орлов переконався, що в цій громаді доволі легковажать саме із веденням документації, прийняттям рішень, врахуванням рекомендацій експерта. Так з минулого візиту не те що вони не враховані, а навіть не передані до відома причетних до цього особам. Таким чином кількість зауважень лише зростає.

Наприклад, розпорядження т.в.о голови про покладання обов’язків старости на першого заступника селищного голови: https://mykulynecka-gromada.gov.ua/docs/202681/

Аналіз повноважень старости, які визначені ст. 541 Закону № 280, дозволяє дійти висновку, що вони мають специфічний характер та не можуть бути надані в повному обсязі іншій особі на час відсутності старости.

Давайте поглянемо на цю норму закону: https://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80 Як бачимо, серед питань і підготовка фінансових пропозицій до бюджету.

Якщо в.о старости визначено першого заступника селищної ради, який ще і виконує обов’язки фактично начфіна то чи не призводить це до конфлікту інтересів? Сам подаю пропозицію від старостинського округу, сам згідно функціональних обов’язків їх підтримую, сам як член виконкому за них «вболіваю». Тому фахівці радять передбачати порядок заміщення старости на час його відсутності Зробити це можливо декількома варіантами:

— передбачити  в Положенні про старосту (у такому випадку доцільно вказати, хто саме з членів виконавчого комітету може заміщати старосту на час його відсутності та передбачити, які саме повноваження ця посадова особа може здійснювати);

— покласти деякі повноваження старости на час його відсутності на певного члена виконавчого комітету ради ОТГ окремим рішенням ради ОТГ.

Посадова особа, на яку буде покладено виконання певних повноважень старости на час його відсутності, не буде виконувачем обов’язків старости.

Перегляд відеотрансляції сесії: https://mykulynecka-gromada.gov.ua/55-sesiya-vid-28052019r-16-12-13-29-05-2019/ свідчить про те, що до його порядку ведення є багато запитань. Щире здивування викликає той факт, що більша половина сесії була присвячена розподілу премій і бурхливим обговоренням цього. Але громада сама нехай визначається що для неї є важливим і куди витрачати кошти, яких в бюджеті не так вже і багато. Водночас сам факт наявності відеотрансляції сесії – це безумовно позитивний факт відкритості ОМС. Позитивне враження склали і активні депутати селищної ради, які аргументують свою позиції, однак потребує уточнення процедурна сторона питання, а саме хто які рішення продукує в ОМС і в кого які є виключні повноваження.

Аналогічно відеотрансляція: https://mykulynecka-gromada.gov.ua/52-sesiya-vid-19042019-10-38-22-07-05-2019/ де багато питань, пов’язаних із конфліктом інтересів і знову ключові – премії😊

Тому актуальним є прийняття Порядку запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в ОТГ, щоб чітко і зрозуміло було всім як оголошувати про конфлікт інтересів, які дії вчиняти, адже заявити просто – це мало. Потрібне, внесення змін до Регламенту в частині поіменного голосування і це ще далеко не повний перелік побажань та рекомендацій для громади.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 голос (а, ів), середній бал: 5,00 із 5)
Loading...